Wpisy na blogu to najważniejsze elementy naszego bloga marki, które decydują o tym czy jest on pozytywnie oceniany przez odbiorców. Bardzo często jednak chcemy coś urozmaicić w jego prowadzeniu i zaoferować więcej naszym czytelnikom. W takiej sytuacji mamy do wyboru kilka różnych ciekawych pomysłów i rodzajów treści, które możemy wykorzystać na naszym blogu. W tym tekście prezentujemy ciekawe, oryginalne czy przyciągające pomysły na prowadzenie bloga naszej marki.
Wpisy od kuchni
Pierwszym bardzo ciekawym sposobem na tworzenie oryginalnych wpisów na naszego bloga jest tworzenie treści “od kuchni”. Są to różnego rodzaju treści tekstowe, graficzne lub wideo ukazujące pracę od kuchni naszej marki. Dodanie niepublikowanych materiałów lub takich, które nie nadają się do oficjalnych publikacji, wbrew pozorom bardzo mocno przyciągają odbiorców do naszego bloga. Sami odbiorcy będą ciekawi, jak nasza marka funkcjonuje w praktyce. Oprócz bezpośredniego zainteresowania ulubioną marką, w której często dokonują zakupów lub ją obserwują, w taki sposób możemy również ukazywać realia danej branży. Najlepszym dowodem na to, że odbiorcy chcą oglądać tego typu materiały, są coraz częściej pojawiające się w telewizji serie programów opowiadających o konkretnych zawodach. Jest to oryginalna i niecodzienna rzecz dla osób, które mają na co dzień do czynienia jedynie ze standardowymi wszechobecnymi blogami.
Jak zatem możemy tworzyć wpisy tematyczne od kuchni? Przede wszystkim możemy przedstawić je za pomocą zdjęć — co będzie komfortowe, a także pomoże dobrze przedstawić miejsca, których nie znają nasi odbiorcy. Mogą być to magazyny, siedziba firmy czy nawet nasze mieszkanie, jeśli prowadzimy prywatny projekt. W takiej sytuacji należy jednak pamiętać, aby nie umożliwić rozpoznania adresu naszego mieszkania i nie afiszować się z wartościowymi rzeczami w takich relacjach. Teksty wpisów możemy urozmaicić również o krótkie filmiki, na których będziemy przedstawiali pracę w naszej marki w praktyce. Możemy stworzyć również jeden długi filmik, który będzie jedynie krótko opisany i to on będzie w praktyce przedstawiał całe wpisy w formie wideo. Ciekawym pomysłem jest również zaprezentowanie materiału z dnia pracy z nami od obudzenia się do zakończenia. Materiał tego typu możemy bardzo różnorodnie zmontować i stworzyć z niego nawet krótki film. Możemy pokazywać również realizację przykładowych zamówień, a także prezentować naszą branżę, w której działamy czytelnikom. Z pewnością wiele informacji, które nie są szeroko i często publikowane sprawią, że czytelnicy będą zadowoleni z naszego oryginalnego materiału.
Współtworzone wpisy blogowe
Kolejnym bardzo ciekawym pomysłem na wpisy blogowe jest ich współtworzenie z naszymi czytelnikami. Jest to bardzo dobry pomysł zwłaszcza jeśli mamy zgrane środowisko tematyczne lub chcemy do tego doprowadzić. W niektórych branżach jest to jeden z największych problemów. Zaangażowanie odbiorców w życie marki wpływa na poziom sprzedaży. W ten sposób działamy również długofalowo, przywiązując odbiorców do naszej marki i pozyskując stałych klientów, którzy będą utożsamiali się z naszą firmą lub projektem.
Jeśli chcemy współtworzyć bloga marki z naszymi odbiorcami, przede wszystkim powinniśmy rozpocząć od zapytania ich, jakie materiały chcieliby widzieć na naszym blogu. Dzięki temu bez ekwilibrystycznego wymyślania kolejnych ciekawych postów czy wpisów otrzymamy dużą dawkę konkretnych informacji. Nasi odbiorcy również będą usatysfakcjonowani, gdyż zapytamy ich o zdanie. Następnie możemy zaproponować stworzenie materiału konkretnym osobom, które są najaktywniejsze na naszym blogu lub zaproponować to w otwartym pytaniu. Nawet jeśli do takiego działania zgłosi się więcej osób, będziemy mogli w ten sposób stworzyć wiele treści i je opublikować. Możemy robić to w konkretne dni tygodnia lub co pewien czas. Nasi fani mogą przygotowywać swoje teksty, zdjęcia lub inne materiały. Możemy następnie je umieścić na naszej stronie internetowej, dzięki czemu będzie to zachęcał innych odbiorców do zapoznania się z tak oryginalnymi i wartościowymi treściami – zarówno dla odbiorców jak i wyszukiwarki Google, które będziemy mogli za darmo umieścić na naszym blogu. Sami zainteresowani, którzy będą tworzyli treści, będą przywiązywali się do naszej marki i utożsamiali się z nią. Przed publikacją treści przygotowanych przez naszych czytelników należy dokładnie je sprawdzić zarówno pod kątem merytorycznym jak i ogólnej jakości tak, aby każdy materiał zamieszczony na naszym blogu spełniał najwyższy standardy. Musimy jednak pamiętać o tym, że nasi czytelnicy nie zdają się na marketingu i biznesie, a więc nie są mistrzami w tworzeniu contentu.
Marka może więcej
Cenną podpowiedzią, z której możemy skorzystać jeśli chcemy przygotować nowe oryginalne materiały dla naszego bloga, jest to, że marka może więcej. Jest to bardzo ciekawe stwierdzenie, które w praktyce może dam dać nam szerokie pole do popisu. Jako marka posiadająca dodatkowo budżet na cele reklamowe jesteśmy w stanie zorganizować najlepszy content i lepsze wpisy blogowe niż osoby prywatne. Te często nie posiadają zarówno budżetu reklamowego, doświadczenia, a także nie są biegłe w danej branży. Również pewne rozwiązania są zamknięte dla osób prywatnych i dostępne jedynie dla świata biznesu. Jak zatem wykorzystać pozycję naszej marki i to, że jest dużą firmą do publikowania ciekawych treści na naszym blogu?
Przede wszystkim możemy publikować materiały, które wymagają przekazania pewnego budżetu na ich realizację. Mogą być to wycieczki lub testy sprzętu, który zakupimy. Jako marka możemy zwracać się również do innych firm i producentów sprzętu o użyczenie przedmiotów do testowania. Możemy również organizować wycieczki do innych większych marek lub globalnych wiodących firm w danej branży, z którymi nie rywalizujemy, a które warto przedstawić naszym odbiorcom. Jeśli zatem jesteśmy sportowym sklepem internetowym, możemy zorganizować wycieczkę na stadion piłkarski, a jeśli prowadzimy projekt piłkarski, możemy zorganizować wywiad. Będzie nam go zorganizować znacznie łatwiej niż osobom prywatnym, które nie mają tak dużej siły przebicia jak marki.
Vlogowanie
Kto powiedział, że blogowania nie możemy wynieść na wyższy poziom i prezentować treści w formie video? Prowadząc naszego bloga, możemy przyjąć na pewny okres lub na stałe, formę wideo. Takie przedstawienie treści może być bardzo ciekawe z kilku względów. Przede wszystkim nasi odbiorcy będą mieli do czynienia z nowością, która jest wykorzystywana jedynie w części na innych blogach. Nie do końca również inne marki stawiają na nią jako na główny sposób przekazywania contentu. Prezentacje w formie video pozwalają również zaprezentować więcej treści i przedstawiać ją w bardziej zrozumiały sposób. To sprawi, że odbiorcy będą zachęcani do kolejnych odwiedzin na naszym blogu, na którym dowiedzą się wielu przydatnych informacji, których nie uzyskają tak łatwo na innych tradycyjnych blogach. Dodawanie materiałów wideo i vlogowanie może również pozwolić nam zaistnieć na serwisie YouTube. Najlepszym rozwiązaniem będzie wgranie filmików na nasz kanał, a następnie osadzenie konkretnego filmiku na konkretnej podstronie i w konkretnym wpisie blogowym. Dzięki temu nasze nagrania wideo będą wysokojakościowe, a z drugiej strony będziemy mogli zdobywać kolejnych odbiorców poprzez kanał YouTube.
Vlogowanie pozwoli również nawiązywać dużo bardziej bezpośrednie relacje z naszymi “czytelnikami”. Osoby, które będą oglądały nas na żywo, będą miały do nas dużo większe zaufanie i będą mogły lepiej nas poznać. Gdy dojdzie do wyboru marki, odbiorcy będą woleli zapłacić nawet więcej, a skorzystać z pewnej marki, która jest z innymi w interakcji. Aby tworzyć ciekawe i wartościowe filmiki, przede wszystkim powinniśmy zaopatrzyć się w sprzęt wysokiej jakości. Obecnie kamera HD nie jest problematycznym wydatkiem i możemy ją bardzo prosto kupić. Warto również zadbać o przyjazne miejsce do nagrywania i stworzyć je specjalnie do tego celu. Zwiększy to nasz profesjonalizm całego przedsięwzięcia i pomoże nagrywać w bardziej komfortowych warunkach. Oprócz samej oryginalnej formy przekazywania treści powinniśmy też dokładać wszystkich starań do standardowych elementów prowadzenia bloga takich jak regularność, i jakość czy odpowiedni dobór tematów.
Aby zainspirować się ciekawymi pomysłami dla przeprowadzenia nagrania, warto sprawdzać konkurencyjne marki lub zagraniczne kanały. Dzięki temu w praktyce dowiemy się jak inne osoby prowadzą swoje vlogi i będziemy mogli odpowiednio prezentować wiedzę naszym odbiorcom
Wirtualne spacery i zdjęcia 360 stopni
Jednym z najciekawszych pomysłów na prowadzenie naszego bloga marki, który zostawiliśmy na koniec, jest prezentowanie wirtualnych spacerów i zdjęć 360 stopni. Materiały interaktywne od zawsze budziły spore zainteresowania internautów którzy, mogą manipulować nimi w dowolny sposób. Są one nie tylko atrakcyjne, ale także bardzo efektowne, co również wpływa na przyciąganie uwagi do naszej marki. Same zdjęcia interaktywne czy wirtualne spacery, mogą również doskonale przedstawiać pewne miejsca czy tematy – znacznie lepiej niż nawet dobry tekst.
Aby stworzyć zdjęcia 360 stopni, wystarczy jedynie zakupić specjalną kamerę, przy pomocy której będziemy wykonywali takie fotografie. Następnie odwiedzający naszą stronę internetową użytkownicy będą mogli rozglądać się przy pomocy myszki po zdjęciu w 360 stopniach dokładnie tak jakby byli w danym miejscu osobiście. Nieco trudniej możemy wgrać na naszego bloga wirtualny spacer. Jest to cała sekwencja zdjęć sferycznych połączonych ze sobą, które dają wrażenie spacerowania po danym zwirtualizowanym miejscu. Spacer taki możemy złożyć samodzielnie przy pomocy zdjęć interaktywnych i programu komputerowego lub możemy wykonać go od razu przy pomocy specjalnej kamery 360 stopni. Wykonanie wirtualnego spaceru możemy zamówić również u fotografów, którzy bardzo chętnie wykonują tego typu zlecenia. Wirtualny spacer może przestawiać dowolne miejsca zarówno na terenie otwartym jak i w budynku. Również może posiadać dowolne rozbudowanie i być zarówno kilkukrokowym spacerem jak i bardzo rozbudowaną przechadzką.