Co zawiera raport z audytu SEO?

Raport z audytu SEO, który zostanie przygotowany przez naszego specjalistę, to pełny obraz stanu Twojej strony. W raporcie znajduję się zazwyczaj siedem podstawowych rozdziałów: podsumowanie audytu, analiza techniczna, analiza słów kluczowych, analiza treści, analiza linków zwrotnych, badanie konkurencji oraz plan działania dla Twojej strony. Poniżej prezentujemy typową zawartość audytu SEO. Każdy raport jest inny – dostosowujemy go do strony i Twoich potrzeb.

Analiza techniczna w raporcie SEO

W tym rozdziale znajdziesz kompleksową analizę techniczną Twojej strony. Nasz specjalista skupi się na między innymi na kwestiach:

  • Dostępność strony: Sprawdzenie, czy Twoja strona jest dostępna dla robotów wyszukiwarek i użytkowników. To obejmuje analizę plików robots.txt i sitemap, sprawdzenie kodów odpowiedzi HTTP, a także ewentualne problemy z dostępem do strony.
  • Prędkość ładowania: Ocenia prędkość ładowania strony, która jest kluczowym czynnikiem UX (User Experience) i rankingów wyszukiwarki. Analiza obejmuje czas ładowania strony, wielkości plików, optymalizacji obrazów, skryptów i CSS.
  • Indeksowanie: Sprawdzenie, czy strony na Twoim serwisie są prawidłowo indeksowane przez wyszukiwarki. To może obejmować analizę logów serwera, przegląd ustawień indeksowania i potencjalne problemy z duplikatami treści.
  • Struktura URL: Ocena struktury URL na Twojej stronie, sprawdzenie czy są proste, zrozumiałe dla użytkowników i dobrze optymalizowane pod kątem słów kluczowych.
  • Struktura strony i nawigacja: Ocena, czy struktura strony jest logiczna i łatwa do zrozumienia dla użytkowników i wyszukiwarek. Obejmuje sprawdzenie, jak łatwo użytkownicy i roboty wyszukiwarek mogą poruszać się po stronie.
  • Optymalizacja mobilna: Analiza wydajności strony na urządzeniach mobilnych. W obecnych czasach optymalizacja mobilna jest jednym z kluczowych czynników rankingowych.
  • Optymalizacja kodu: Sprawdzenie, czy kod strony jest czysty i dobrze zoptymalizowany pod kątem robotów Google. Obejmuje sprawdzenie użycia JavaScriptu, CSS i innych elementów kodu.
  • Wykorzystanie danych strukturalnych: Analiza, czy Twoja strona korzysta z danych strukturalnych (takich jak schema.org), które pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć treść na Twojej stronie.

Analiza słów kluczowych

Słowa kluczowe są podstawą, na której opiera się optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Ten dział raportu SEO zawiera między innymi ocenę takich składników jak:

  • Bieżąca optymalizacja słów kluczowych: Przegląd słów kluczowych, dla których Twoja strona jest obecnie optymalizowana. Obejmuje analizę, jak te słowa kluczowe są wykorzystywane na Twojej stronie – w tytułach, meta opisach, nagłówkach, treściach i URL-ach.
  • Skuteczność słów kluczowych: Ocena, jak skuteczne są obecnie używane słowa kluczowe. Na podstawie danych z narzędzi analitycznych, sprawdzimy, jakie wyniki przynoszą obecnie używane słowa kluczowe, np. jakie pozycje zajmują w wynikach wyszukiwania, ile generują ruchu, jaką mają wartość dla Twojego biznesu.
  • Słowa kluczowe konkurencji: Analiza słów kluczowych, na które stawiają Twoi najbliżsi konkurenci. Możemy z nich wyciągnąć wnioski, które mogą pomóc Ci zrozumieć, jakie słowa kluczowe mogą być również dla Ciebie wartościowe.
  • Propozycje nowych słów kluczowych: Na podstawie naszych badań i zrozumienia Twojego biznesu, zaproponujemy nowe słowa kluczowe, które mogą pomóc Ci zwiększyć widoczność i dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów. Będziemy się skupiać nie tylko na słowach kluczowych z dużą ilością wyszukiwań, ale również na tych bardziej niszowych, które mogą przynieść Ci cenny ruch.
  • Strategia słów kluczowych: Na podstawie powyższych analiz, opracujemy zalecenia dla Twojej strategii słów kluczowych. Pokażemy Ci, które słowa kluczowe powinieneś priorytetowo potraktować, jak je najlepiej wykorzystać na Twojej stronie, i jak monitorować ich efektywność.

Analiza treści

Analiza treści jest kluczowym elementem audytu SEO. Treść jest bowiem jednym z najważniejszych czynników, które wyszukiwarki biorą pod uwagę podczas tworzenia wyników wyszukiwania. Podczas analizy treści Twojej strony będzie sprawdzać następuję czynniki:

  • Jakość treści: Przegląd treści Twojej strony pod kątem ich jakości i wartości dla użytkowników. Wyszukiwarki premiują treści, które są unikalne, dobrze napisane oraz dostarczają wartości dla użytkowników.
  • Optymalizacja treści: Sprawdzanie, jak Twoje treści są optymalizowane pod kątem SEO. To obejmuje analizę użycia słów kluczowych, struktury nagłówków (H1, H2, H3 itp.), długości treści, a także wykorzystania znaczników alt w obrazach.
  • Duplikaty treści: Wyszukujemy potencjalne problemy z duplikacją treści, które mogą wpłynąć na ranking Twojej strony. Duplikaty treści mogą być karane przez wyszukiwarki, więc ważne jest, aby je zidentyfikować i usunąć lub zastąpić nową treścią.
  • Treść na kluczowych stronach: Sprawdzamy treści kluczowych podstronach, takich jak strona główna, strony kategorii i itp. Celem jest zapewnienie, że te strony są optymalizowane pod kątem odpowiednich słów kluczowych i dostarczają wartości dla użytkowników.
  • Blog i treści informacyjne: Analiza bloga oraz obszarów strony, które dostarczają treści informacyjne. Sprawdzimy, czy treści te są optymalizowane pod kątem odpowiednich słów kluczowych, czy dostarczają wartości dla użytkowników i czy są regularnie aktualizowane.
  • Call-to-Action: Przeglądanie stron pod kątem skutecznych wezwań do działania (call-to-action), które przekształcają odwiedzających w klientów.
  • Rekomendacje: Na podstawie naszych analiz, dostarczymy szczegółowe rekomendacje dotyczące ulepszenia treści na Twojej stronie. Będą to konkretne, praktyczne porady, które możesz zastosować, aby poprawić optymalizację SEO i dostarczyć więcej wartości dla użytkowników.

Analiza linków zewnętrznych

Analiza linków zwrotnych dostarczy Ci klarowny obraz obecnego profilu linków Twojej strony. Linki od zawsze były ważnym elementem strategii SEO. W raporcie znajdziesz:

  • Ilość i jakość linków zwrotnych: Podstawowym krokiem jest zidentyfikowanie liczby i jakości linków zwrotnych do Twojej strony. Jakość linków jest równie ważna, jeśli nie ważniejsza, niż ich liczba. Wysokiej jakości linki z zaufanych i związanych tematycznie stron są znacznie cenniejsze niż linki z niskiej jakości stron.
  • Anchor text: Analiza tekstu kotwic (anchor text) linków zwrotnych. Dobre jest posiadanie różnorodnych, ale nadal istotnych tekstów kotwicy, które zawierają Twoje słowa kluczowe.
  • Rozkład linków: Sprawdzenie, jak linki zwrotne są rozłożone na całej Twojej stronie. Czy tylko niektóre strony przyciągają linki zwrotne, czy też jest dobry rozkład linków na całej stronie?
  • Linki nofollow i dofollow: Przegląd proporcji linków nofollow do dofollow. Chociaż linki nofollow nie przekazują „siły SEO”, są naturalną częścią zdrowego profilu linków.
  • Linki zwrotne konkurencji: Analiza linków zwrotnych Twoich głównych konkurentów. Może to pomóc zrozumieć, jakie strategie linkowania mogą być skuteczne w Twojej branży.
  • Strategia i rekomendacje: Na podstawie powyższych analiz, dostarczymy strategię i rekomendacje dotyczące budowania linków. Wskazówki na temat, jak możesz zdobyć więcej wysokiej jakości linków zwrotnych, które pomogą poprawić Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Analiza konkurencji

Jak Twoja wygląda na tle konkurentów z branży lub niszy? Sprawdzimy i przeanalizujemy następujące czynniki:

  • Wybór konkurentów: Identyfikacja Twoich głównych konkurentów online. Mogą to być bezpośredni konkurenci biznesowi, strony zajmujące wysokie pozycje w wyszukiwaniu dla Twoich kluczowych słów, czy strony z podobnymi treściami.
  • Analiza linków przychodzących konkurentów: Badanie profilu linków zwrotnych konkurentów może to dać wgląd, skąd konkurenci zdobywają swoje linki, jakie mają źródła linków i jakie strategie linkowania mogą być skuteczne.
  • Analiza słów kluczowych konkurentów: Badanie słów kluczowych, na które stawiają Twoi konkurenci. Może to pomóc odkryć nowe słowa kluczowe, o których nie myślałeś wcześniej.
  • Analiza treści konkurentów: Przegląd treści na stronach konkurentów. Jakie tematy i słowa kluczowe poruszają? Jakie typy treści tworzą (np. posty na blogu, filmy, infografiki)? Czy są obszary, w których Twoja strona może dostarczyć lepszej lub bardziej szczegółowej treści?
  • Analiza architektury i UX konkurencyjnych stron: Ocena, jak są zbudowane strony konkurentów i jaka jest ich użyteczność dla użytkowników. Czy są elementy, które oferują lepsze doświadczenie użytkownika, których możesz użyć jako inspiracji?

Rekomendacje i plan działania

Plany działania są kluczową częścią audytu SEO, ponieważ przekształcają analizy w konkretne, realizowalne kroki. Ten dział raportu będzie zawierał:

  • Priorytety: Jasne wskazanie, które elementy wymagają natychmiastowej uwagi. Może to obejmować problemy techniczne, takie jak błędy 404, problemy z szybkością ładowania strony, lub braki w optymalizacji słów kluczowych.
  • Poprawki techniczne: Szczegółowy plan naprawy błędów i problemów technicznych zidentyfikowanych podczas audytu. Będzie zawierać konkretne instrukcje, jak naprawić każdy problem.
  • Optymalizacja treści: Rekomendacje dotyczące poprawy i optymalizacji istniejących treści na stronie, w tym propozycje ulepszania meta tagów, używania słów kluczowych, struktury nagłówków, treści.
  • Strategia słów kluczowych: Plan na optymalizację strony pod kątem nowych i istniejących słów kluczowych. Obejmie zalecenia na temat, gdzie i jak umieścić te słowa kluczowe na stronie.
  • Budowanie profilu linków: Strategia na zdobycie wartościowych linków zwrotnych, zalecenia dotyczące potencjalnych źródeł linków, a także wskazówki na temat monitorowania i utrzymania zdrowego profilu linków.
  • Strategia treści: Sugestie dotyczące tworzenia nowych treści, które mogą przyciągnąć ruch i poprawić pozycje w wyszukiwarkach. Może to obejmować pomysły na tematy, formaty treści, jak również strategie promowania i dystrybucji treści.