Wszystko o agencjach SEO. Dlaczego i kiedy warto korzystać z ich pomocy?

Agencje SEO to bardzo popularny typ agencji marketingu internetowego, który pomaga nam pozycjonować nasze strony internetowe. Przeważnie nie wiemy o nich zbyt wiele, a jeśli chcemy promować naszą witrynę w wyszukiwarce Google, zastanawiamy się również nad wyborem agencji marketingowych czy interaktywnych. W tym tekście przedstawiamy dokładnie typ agencji SEO, a także podpowiadamy, czym tak właściwie są, czym się zajmują, jakie usługi świadczą oraz dlaczego i kiedy warto skorzystać z ich pomocy.

Czym są agencje SEO?

Agencje SEO to jedne z kilku najpopularniejszych typów agencji marketingu internetowego na rynku. Są to agencje, które zajmuje się tworzeniem i pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarce Google. Jest to jeden z najwyższych i najbardziej specjalistycznych typów agencji marketingu internetowego, który przeznaczony jest dla osób chcących wypromować się w Internecie właśnie poprzez pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google.

Na rynku istnieje wiele agencji SEO. Jest to tuż obok agencji marketingowych i agencji interaktywnych trzeci najpopularniejszy typ. Agencje tego typu najczęściej zajmują się optymalizacją i pozycjonowaniem stron internetowych, choć mogą świadczyć również inne powiązane z tym procesem usługi.

Agencje SEO bardzo często działają jedynie internetowo, czyli online, choć w rzeczywistości też mogą mieć swoje biura stacjonarne, a także zatrudniać w nich specjalistów i pracujących w siedzibie firmy. Często jednak będziemy trafiali na agencje, które działają jedynie w sieci.

Jakie usługi świadczą?

Agencje SEO świadczą wbrew pozorom szeroki zakres usług. Można podzielić je na dwie grupy. Pierwszą grupą z pewnością są te związane z pozycjonowaniem stron internetowych i całym procesem promowania witryny w wyszukiwarce Google. Drugą grupą usług, które świadczą agencje SEO, są te dodatkowe — związane jedynie z pozycjonowaniem lub digital marketingiem. Agencje SEO starają się w ten sposób wykorzystać potencjał pracowników, których zatrudniają, a także dają możliwości zamawiania kompleksowej promocji marki klientom, którzy chcą skorzystać z ich usług.

Przede wszystkim agencje SEO świadczą usługi związane z tworzeniem i pozycjonowaniem stron internetowych. Mogą one tworzyć dla nas różnego rodzaju witryny — zarówno te proste wizytówkowe, jak i bardzo złożone serwisy z wieloma podstronami.

Agencje SEO oferują usługi optymalizacji strony internetowej. Możemy wykupić je zarówno w formie kompleksowej usługi, jak i zamówić zoptymalizowanie konkretnej części witryny np. wykropkowanie linkowania wewnętrznego, optymalizacja treści, stworzenie mobilnej wersji witryny, czy przyspieszenie jej działania.

W agencji SEO możemy również wykupić usługi związane z działaniami pozycjonującymi, wykonywane poza stroną www. Będą to np. linkowanie zewnętrzne, stworzenie i powiązanie wizytówki Google Maps czy dodawanie w Internecie danych NAP. Ogólnie istnieje około kilkuset elementów wpływających na pozycjonowanie i pozycję naszej witryny w wyszukiwarce Google. W agencji możemy wykupić dowolną konfigurację konkretnych elementów lub kompleksowe pozycjonowanie w zależności od tego, jakie usługi potrzebujemy.

Agencje SEO świadczą również dodatkowe usługi związane z pozycjonowaniem lub ogólnie digital marketingiem. Przede wszystkim będą zaliczały się do tego usługi związane z SEO copywritingiem. W agencjach SEO możemy zatem zamówić teksty SEO, a także content innego rodzaju np. posty czy wpisy blogowe. Agencje tego typu często posiadają zatrudnionych własnych copywriterów i chcą wykorzystać jak najlepiej ich potencjał.

Kolejną poboczną usługą, którą możemy również zamówić w agencjach SEO, jest konfiguracja, optymalizacja czy prowadzenie kampanii reklamowych w Google Ads i Facebook Ads. Są to dwa najpopularniejsze programy reklamowe — niezwykle często wykorzystywane także przez osoby, które pozycjonują swoje strony internetowe. Agencje SEO mogą zaproponować również wdrożenie content marketingu, czy marketingu szeptanego, a także publikację artykułu sponsorowanego na poczytnych serwisach tematycznych.

Dlaczego warto korzystać z pomocy agencji SEO

Pierwszym plusem zlecenia pozycjonowania agencji SEO jest wygoda oraz komfort. Jeśli zlecamy ten trudny i zaawansowany proces profesjonalistom, samodzielnie możemy skupić się na prowadzeniu marki. Nie musimy poświęcać zbyt dużo czasu na optymalizację i pozycjonowanie strony. Ponadto nie musimy borykać się z wieloma nieprzewidzianymi problemami, a także podejmować wielu trudnych decyzji. Zlecając pozycjonowanie, możemy zatem skupić się na obsłudze naszej marki i zwiększaniu sprzedaży, a także budowaniu jakościowego brandu. Jest to bardzo ważne, gdyż pozycjonowanie często zajmuje wiele czasu.

Przekazanie strony internetowej w pozycjonowanie agencji SEO to również bezpieczeństwo. Pozycjonowanie jest bardzo trudnym i złożonym procesem, w którym mogą wystąpić nieoczekiwane problemy. Możemy popełnić w nim również wiele błędów – nawet nieświadomie, a w konsekwencji uszkodzić naszą witrynę. Straty mogą być bardzo duże, a przywrócenie strony do dawnej świetności niezwykle kosztowne i długotrwałe. Jeśli zatem przekazujemy naszą witrynę w pozycjonowanie specjalistom, to właśnie oni biorą za nią pełną odpowiedzialność. Jeśli strona zostanie uszkodzona w procesie pozycjonowania nawet przez przypadek, to po stronie agencji SEO będzie leżało naprawienie jej i przywrócenie do pełnej funkcjonalności.

Pozycjonowanie strony z agencją SEO jest również dużo skuteczniejsze, niż przy samodzielnym manipulowaniu witryną. Przede wszystkim agencje SEO posiadają specjalistów o wysokich kompetencjach i kwalifikacjach. Oprócz wysokiego poziomu wiedzy, jaki posiadają, są również na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi trendami, a także mają na koncie wiele innych projektów pozycjonowania. Dodając do tego duże możliwości agencji, będzie ona pozycjonowała naszą stronę dużo skuteczniej, szybciej i efektywniej. Możemy zatem uzyskać znacznie lepsze efekty, niż przy pozornej oszczędności, gdybyśmy pozycjonowali stronę samodzielnie. Oszczędności te będą znikome w porównaniu z korzyściami, jakie możemy uzyskać, płacąc agencji za pozycjonowanie.

Współpraca z agencją SEO przy pozycjonowaniu naszej strony internetowej jest również bardzo opłacalna pod kątem finansowym. Jest to nieco zaskakujące, ale prawdziwe stwierdzenie. Przeznaczając pewną sumę pieniędzy na pozycjonowanie, uzyskamy z niej bardzo wiele korzyści. Często wydatki te będą zwracały się nawet w ciągu kilku miesięcy, a wszystko, co zarobimy później z racji dobrej widoczności w wyszukiwarce Google, będzie już tylko i wyłącznie czystym zyskiem netto. Przekłada się to na obniżenie kosztów pozyskania klienta, a także inwestycyjny charakter wydatku. Środki, jakie przekazujemy na pozycjonowanie, zwrócą się nam często wielokrotnie.

Samo zlecenie pracy agencji SEO jest również bardzo proste. Aby to zrobić, nie musimy być specjalistami w tej dziedzinie, znać się na SEO, informatyce czy digital marketingu. Jeśli posiadamy naszą stronę internetową i chcemy, aby była ona dobrze widoczna wyszukiwarce Google oraz pozyskiwała ruch organiczny, wystarczy wykupić taką usługę. Podczas rozmowy z przedstawicielem agencji, zostaniemy zapytani o wszystkie najważniejsze kwestie. Następnie pozostanie nam już tylko opłacić usługę i oczekiwać na wyniki pozycjonowania.

Plusem korzystania z usług agencji SEO są również możliwości, jakie posiadają te firmy. Przede wszystkim posiadają dużą ilość pracowników i mogą przeznaczać na pozycjonowanie naszej strony dowolną ilość roboczogodzin. Jest to ważne np. na początku pozycjonowania, kiedy trzeba włożyć większy nakład pracy przy witrynie. Posiadają również zaawansowane programy, a także narzędzia do pozycjonowania, które znacznie ułatwiają ten proces. Pozycjonując stronę samemu, przeważnie nie moglibyśmy korzystać z tego typu narzędzi gdyż są zbyt drogie lub niedostępne. Dzięki szerokim możliwościom agencji SEO często potrafią one pozycjonować naszą witrynę szybciej, skuteczniej, a co za tym idzie efektywniej i w porównywalnym czasie osiągnąć dużo więcej korzyści, niż SEO wykonywane samodzielnie.

Kiedy warto skorzystać z usług agencji SEO?

Z agencji SEO warto korzystać przede wszystkim w sytuacji, kiedy chcemy promować się w Internecie poprzez pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google. Ten rodzaj agencji sprawdzi się w takiej sytuacji najlepiej, gdyż agencje SEO oferują najwyższe kompetencje w tej dziedzinie. Jeśli zatem zamierzamy promować się poprzez pozycjonowanie, warto wybrać agencje SEO, a dodatkowe usługi marketingu internetowego zamówić „przy okazji”. Jest to dużo korzystniejsze, niż zamawianie innych usług marketingowych np. w agencjach interaktywnych i pozycjonowanie jako dodatkową usługę. SEO jest dużo trudniejszym procesem – dużo bardziej skomplikowanym i wymagającym zaawansowanej wiedzy. Znacznie lepiej jest zatem zamówić usługę pozycjonowania w agencji SEO.

Z usług agencji SEO, warto również korzystać, jeśli zależy nam na osiągnięciu jak najlepszego wyniku. Jeśli głównie stawiamy na tę metodę promocji lub chcemy znaleźć się na najwyższych pozycjach w topowych kategoriach tematycznych, profesjonaliści z agencji SEO będą najlepszym wyborem.

Z usług agencji warto również korzystać, jeśli zamierzamy promować się w Internecie poprzez wyszukiwarkę Google regularnie i długotrwale. Warto zrobić to szczególnie na początku promocji, aby profesjonaliści odpowiednio zoptymalizowali naszą stronę, a także by wykorzystali cały jej potencjał. Dzięki temu skorzystamy z jakościowej optymalizacji witryny oraz skutecznie podniesiemy pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Z pomocy agencji SEO, warto również skorzystać w sytuacji, kiedy w naszej branży panuje bardzo duża konkurencja. Może być to rynek pozycjonowania lokalnego lub popularne branże tematyczne. W takich sytuacjach przeważnie nie mamy zbyt wielkich szans, aby wybić się na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Agencja SEO z pewnością poradzi sobie w takiej sytuacji dużo lepiej i realnie będzie mogła wyeksponować naszą witrynę w wyszukiwarce Google.