SEO dla blogerów: Proste strategie, które pomogą Ci zwiększyć ruch na swoim blogu

Blogowanie i prowadzenie bloga to coraz popularniejsze sposoby na reklamę w internecie i prezentację marki. Blogowanie ma wiele zalet i może przynieść nam sporo korzyści – nawet jeśli będziemy robili to prywatnie, ale regularnie i będziemy monetyzować naszego bloga. W tym tekście przedstawiamy pięć krótkich porad, które pomogą stać się profesjonalnym blogerem oraz podpowiadamy, o czym należy pamiętać, gdy prowadzimy bloga.

Profesjonalne podejście

Przede wszystkim, jeśli chcemy nauczyć się blogować i prowadzić naszego bloga powinniśmy postawić na profesjonalne podejście. Oznacza to, że wszystkie nasze działania, które będziemy wykonywali, muszą spełniać najwyższe standardy w naszej branży, a także podkreślać nasze jakościowe podejście.

Gdy chcemy zatem prowadzić jakościowego bloga, powinniśmy zadbać o odpowiedni szablon. Musi być on stateczny, wolny od błędów, a także dobrze dostosowany pod kątem SEO i użytkowników. Często będziemy musieli wykupić płatny szablon lub zlecić budowę naszego bloga specjalistom na zamówienie. Warto pamiętać o tym, gdyż wizerunek naszego bloga jest pierwszą rzeczą z którą stykają się odbiorcy i może zarówno zachęcać, jak i skutecznie zniechęcić do czytania naszych wpisów.

Powinniśmy zadbać również o wszystkie kwestie techniczne tak, aby blog był dostępny w internecie stabilnie, a także dawało możliwość regularnego i intensywnego publikowania. Będzie to miejsce w którym spotykamy się z naszymi odbiorcami, a więc musi dawać im możliwość łatwego przeglądania naszego bloga, komentowania czy kontaktowania się z nami.

Profesjonalne podejście do blogowania to również pozyskiwanie wiedzy na ten temat. Jeśli zatem chcemy stać się blogerami. powinniśmy regularnie poszerzać naszą wiedzę na ten temat. Doskonale w tym celu sprawdzą się kanały tematyczne na YouTube, poradniki czy podcasty. Możemy także obserwować blogi wiodących marek w naszej branży, a także zagraniczne trendy. Dzięki pozyskiwanej coraz większej wiedzy na temat blogowania i prowadzenia takiego miejsca będziemy mogli lepiej je dostosowywać do naszych użytkowników i prowadzić je skuteczniej.

Regularne publikowanie

Drugim elementem o który należy zadbać, aby prowadzić jakościowego bloga, jest regularne publikowanie. Jest to jeden z największych problemów i bolączek blogerów, gdyż muszą regularnie poświęcać czas i uwagę na swojego bloga, co często jest trudne do wykonania. Regularne publikacje mają jednak bardzo duże znaczenie zarówno pod kątem pozycjonowania bloga, jak i samych użytkowników.

Jeśli będziemy regularnie publikowali teksty na naszym blogu, użytkownicy przyzwyczają się do tego, że w konkretnych odstępach czasowych, mogą liczyć na nowe i jakościowe treści. To sprawi, że będą regularnie zaglądali na naszego bloga i podnosili jego czytelność. Jeśli nie będziemy tego robili, nasz blog może zostać odebrany jako porzucony, nieaktywny czy obumarły. Użytkownicy nie będą również chcieli regularnie sprawdzać, czy coś pojawiło się na naszym blogu, jeśli będą mieli do dyspozycji inne strony internetowe z częstymi aktualizacjami. Częste aktualizacje contentu to również ważny czynnik rankingowy, który pomaga nam pozycjonować naszą stronę internetową, czyli stawać się bardziej widocznemu naszemu blogowi w sieci. Jeśli będziemy zatem regularnie opublikowali na nim, możemy liczyć na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i lepsze rezultaty.

Plan postów w WordPressie

Chcąc regularnie publikować na blogu, przede wszystkim powinniśmy dowiedzieć się jak często robi to konkurencja, a także, jakie są wymagania naszej branży. Powinniśmy zatem sprawdzić jak często publikują najpopularniejsze blogi w naszej kategorii tematycznej, a także ustalić dni i godziny, kiedy nasza grupa docelowa przegląda internet. Jeśli będziemy publikowali w dniach pracujących lub godzinach w których nasza grupa docelowa nie korzysta z internetu z różnych względów, możemy utrudnić sobie zadanie blokowania. Warto zatem ustalić, jakie są wymagania branży, a także wybrać odpowiednie pory publikacji tekstów. Powinniśmy dopasować te wszystkie elementy do naszych możliwości tak, aby w pełni wykorzystać swój potencjał. Jeśli nie będziemy mogli publikować tak często, jak robią to inne serwisy w internecie, warto ustalić najbardziej naturalny i zrównoważony system publikacji

Bardzo dobrą podpowiedzią jest również stworzenie content planu, czyli opracowanie kilku tekstów do publikacji “do przodu”. Teksty takie możemy określić dla naszego bloga i wybrać opcję publikacji w konkretnej dacie. Dzięki temu nie będziemy musieli samodzielnie logować się na naszego bloga, a także publikować treści ręcznie. Wszystko to sprawi, że będziemy mogli komfortowo udostępniać treści na naszym blogu regularnie i w konkretnych porach bez naszego udziału. Wyrobienie sobie pewnego buforu bezpieczeństwa w postaci większej ilości napisanych tekstów, które będą czekały do publikacji, zapobiegamy sytuacji, w której wydarza się coś nagłego i nie możemy opublikować wpisu blogowego.

Jakościowe i dobrze dobrane treści

Logowanie to przede wszystkim jakościowe przekazywanie informacji naszym odbiorcom. Niezależnie od tego, czy prowadzimy prywatnego bloga, bloga dużej marki czy projektu, który powstaje, treści jakie na nim dodajemy, muszą być bezwzględnie jakościowe. Obecnie nie ma sensu dodawania treści niskojakościowych, gdyż nie będą one ani pomagały pozycjonować tam naszej strony internetowej ani nie będą interesowały odbiorców którzy mają do dyspozycji w sieci coraz więcej jakościowych witryn tematycznych. Tworząc treści, powinniśmy zatem przyłożyć się i tworzyć takie wpisy, aby były jakościowe pod każdym względem.

Co to oznacza w praktyce? Treści muszą być dobrze dobrane i dopasowane do naszej grupy odbiorców. Oznacza to dobranie odpowiedniej długości wpisu, odpowiedniego języka czy formy. Każda grupa docelowa różni się od siebie, a jedni odbiorcy, mogą cenić zupełnie, co innego niż inni. W jednych grupach docelowych możemy zatem stawiać na długie jakościowe i eksperckie wpisy, a przy innych grupach docelowych sukcesem może okazać publikowanie krótkich wpisów wręcz postowych, które będą zawierały dużo zdjęć czy elementów interaktywnych.

Choć istnieje wiele poradników, standardów czy porad odnośnie tworzenia jakościowych treści, jeśli jesteśmy dopiero początkującymi blogerami, musimy zwrócić uwagę zwłaszcza na kilka elementów. Przede wszystkim jest to optymalizacja tekstu pod kątem SEO, dzięki czemu nasze treści będą lepiej widoczne w wyszukiwarce Google, a przez to będziemy pozyskiwali większe ilości odbiorców. W sieci istnieje wiele narzędzi, które pomagają optymalizować nam treści i będą podpowiadały jakich słów kluczowych używać, jak często je dodawać, jak długi tekst stworzyć, a także, jakie elementy poprawić, aby tekst był dobrze dopasowany do wyszukiwarki. Warto zatem korzystać z takich programów i sprawdzać nasze wpisy w nich przed dodaniem na bloga.

Ocena tekstu w narzędziu Rank Math

Powinniśmy wybierać również interesujące tematy, a także odpowiednią formę wpisów. Warto tworzyć wpisy uniwersalne i ponadczasowe, które będą aktualne przez wiele kolejnych lat. Powinniśmy umieszczać w nich wartościowe i przydatne treści, a same wpisy powinny mieć charakter poradnikowy. Użytkownicy posiadają dzisiaj małą ilość czasu na przeglądanie internetu, a więc starają się uzyskać jak najwięcej korzyści z przeglądania stron internetowych. Jeśli będą zatem otrzymywali więcej profitów na naszym blogu w postaci porad, wskazówek czy informacji, będą wchodzili na niego częściej niż na strony, które takich profitów nie oferują.

Odpowiadaj na potrzeby grupy docelowej

Ważnym elementem blogowania jest odpowiadanie na potrzeby naszej grupy docelowej. Często poprzez blogowanie rozumiemy jedynie regularne zamieszczenie wpisów i oczekiwanie na pozytywne komentarze czy recenzje. Blogowanie, choć może wyglądać w ten sposób, może jednak dawać nam dużo więcej korzyści takich jak przywiązanie czytelników, podnoszenie sprzedaży czy kreowanie naszego pozytywnego wizerunku w sieci. Aby to wszystko osiągnąć, powinniśmy na naszym blogu odpowiadać na potrzeby naszej grupy docelowej.

Chcąc zatem zostać profesjonalnym blogerem, powinniśmy dobrze zastanowić się, czego oczekuje nasza grupa docelowa od blogów tego typu. Niektórzy odbiorcy, mogą poszukiwać ważnych informacji i wiedzy która nie jest dostępna w innych miejscach internetu. Niektóre osoby, mogą poszukiwać kodów rabatowych, zniżek czy atrakcyjnych ofert kupna. Inni odbiorcy będą starali dowiedzieć się na temat produktów oraz poznać rankingi najlepszych towarów, jakie mogą kupić w internecie.

Blog powinien być zatem dopasowany pod kątem naszych użytkowników, a nie naszych preferencji czy przemyśleń. Dzięki temu będziemy mogli uzyskać dużo lepsze efekty i osiągnąć dużo więcej korzyści. Często jest to problematyczne gdyż nie zastanawiamy się, czego oczekują od nas odbiorcy, a prowadzimy naszego bloga w taki sposób w jaki my go postrzegamy. Może być to bardzo złudne i powodować spore problemy, jeśli nie trafimy w potrzeby naszej grupy docelowej.

Reklama i promocja

Prowadzenie bloga, choć samo w sobie i jest wartościowe i będzie przyciągało pewną ilość odbiorców, nie zapewni nam dużego rozgłosu, a także wielkiej popularności. Chcąc zatem prowadzić jakościowego i popularnego bloga, powinniśmy zająć się reklamą i promocją naszej strony internetowej. To właśnie ona w dużej mierze odpowiada za to, jak popularny i znany jest naszym blog. Wykonując odpowiednią reklamę naszej strony internetowej, możemy pozyskiwać nieporównywalnie większe ilości odbiorców, niż robiąc to jedynie poprzez samo publikowanie treści.

Przede wszystkim mamy dwie możliwości reklamy w internecie. Jest to reklama darmowa, a także płatna. Powinniśmy wybrać taki styl promocji, który pomoże spełnić nam nasze cele oraz oczekiwania związane z blogiem. Na początku polecane jest jednak wykorzystanie wszystkich darmowych opcji reklamy, które również będą skuteczne i również będą pomagały uzyskiwać nam stałych czytelników. Możemy zatem reklamować się w mediach społecznościowych, na grupach na Facebooku, na forach internetowych czy wszędzie tam, gdzie, mogą przebywać nasi odbiorcy. Możemy umieszczać w tych miejscach informacje o naszym blogu oraz zaproszenia do jego odwiedzenia lub nawet części artykułów w formie zajawek, które mają zainteresować czytelników. Warto w takich miejscach pojawiać się regularnie i przypominać systematycznie o naszym istnieniu. Powinniśmy jednak promocję wprowadzić jakościowo bez spamowania, a także zbyt częstego dodawania reklam, gdyż w taki sposób możemy zostać usunięci danej grupy lub forum.

Gdy będziemy posiadali pewną ilość pieniędzy, którą chcemy przekazać na reklamę, również mamy do wyboru kilka możliwości. Przede wszystkim możemy zlecić agencji marketingowej pozycjonowanie naszej strony internetowej, dzięki czemu będziemy pozyskiwali odbiorców wprost z wyszukiwarki Google. Możemy również nawiązać współpracę z influencerem, zlecając mu polecenie naszego bloga wśród swoich fanów czy skorzystać z płatnych kampanii reklamowych w Facebook Ads i Google Ads.