Linkowanie wewnętrzne. Plusy i profity

Ikona linkowania wewnętrznego

Linkowanie strony internetowej jak wiemy jest bardzo popularną usługą którą możemy wykupić zarówno w agencjach marketingowych, SEO jak i u specjalistów. Często korzystamy z tych usług, starając się nawet samodzielnie budować portfolio liniowania naszej pozycjonowanej witryny. W tym tekście odpowiadamy zatem na pytanie jakie konkretnie korzyści daje linkowanie zewnętrzne i dlaczego warto je wdrażać. 

Duża wartość SEO linkowania

Pierwszym jednym z największych plusów linkowania zewnętrznego strony internetowej jest duża wartość pod kątem SEO. Zamieszczanie linków zwrotnych w internecie jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych, który w bardzo istotny sposób decyduje o pozycji naszej witryny w wyszukiwarce Google. W przeszłości był to tak ważny czynnik rankingowy, że praktycznie tylko od niego zależało na jakiej pozycji w wynikach wyszukiwarki będzie znajdowała się nasza strona internetowa. Choć obecnie dysproporcja między innymi czynnikami rynkowymi zmniejsza się, linkowanie zewnętrzne nadal jest ważnym czynnikiem wpływającym na ranking witryny. 

Jeśli zatem mówimy o linkowaniu strony internetowej, musimy zacząć przede wszystkim od tego, że jest to bardzo dobry sposób na pozycjonowanie naszej strony internetowej. Jeśli zatem zdecydujemy się zamieszczać linkowanie zewnętrzne w sieci do naszej strony, będziemy przede wszystkim otrzymywali dużą wartość SEO takich działań. Dzięki temu będziemy mogli szybko wypozycjonować naszą stronę internetową, a także zwiększyć jej ranking wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie zwiększyć ilość pozyskiwanego ruchu organicznego. 

Dzięki temu, że linki te są wartościowe w procesie pozycjonowania, będziemy mogli szybko zwiększyć pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Poprzez to wydając środki na pozycjonowanie, będziemy mogli wydawać je efektywnie, gdyż otrzymamy maksymalnie wiele profitów za daną niską cenę. Oznacza to bardzo dobrą efektywność finansową naszych działań SEO. 

Co ważne, obecnie linkowanie zewnętrzne kieruje się w stronę jakości. Oznacza to, że dodanie nawet jednego lub kilku jakościowych linków z dużych i renomowanych serwisów jest znacznie lepsze i daje dużo lepsze efekty niż zamieszczenie sporej ilości linków z obumarłych form internetowych czy nierzetelnych serwisów. Dzięki temu wykorzystując jedynie miejsca o wysokiej jakości do linkowania zewnętrznego naszej strony, będziemy mogli uzyskać naprawdę dobre rezultaty prac pozycjonerskich. 

Szybsza indeksacja

Drugim powodem dla którego warto dodawać linkowanie zewnętrzne do naszej pozycjonowanej strony w sieci, jest szybsza indeksacja stron. Jeśli nasze linki w internecie będą pojawiały się często i w różnych miejscach, przyspieszymy indeksowanie strony w Google. Roboty indeksujące które przemierzają internet, szybciej i częściej będą trafiały na nasze linki zwrotne kierujące do serwisu. Dzięki temu nasza witryna będzie indeksowana szybciej, a także częściej aktualizowana w indeksie. 

Linkowanie zewnętrzne oprócz dużej skuteczności i sporego wpływu na SEO jest również przyspieszeniem pozycjonowania. Jeśli nasza witryna będzie indeksowana w krótszych odstępach czasu, szybciej będziemy osiągali korzyści związane z optymalizacją i pozycjonowaniem. To przełoży się na szybsze wyższe pozycje w Google, większy ruch organiczny a tym samym pozycjonowanie i kolejne sprawdzanie witryn. Jeśli nie będziemy tego robili, cały proces będzie przebiegał dłużej. 

Dokładniejsze indeksowanie strony

Kolejnym plusem linkowania zewnętrznego strony internetowej przy pozycjonowaniu jest dokładniejsze indeksowanie stron. Jak wiemy wyszukiwarka Google to bardzo zaawansowane algorytmy sprawdzające witryny. Czasami można mieć jednak problemy z dotarciem na niektóre podstrony serwisu. Brak mapy strony lub inne przeszkody techniczne często uniemożliwiają zaindeksowanie nawet sporej ilości podstron danego serwisu. 

Jeśli jednak będziemy zamieszczali wiele linków zwrotnych w internecie do naszej witryny, roboty indeksujące siłą rzeczy będą przechodziły bezpośrednio na nie i łączyły je z głównym serwisem. W takim wypadku nie ma mowy o pominięciu jakiejkolwiek z podstron a Google indeksując witrynę zarówno wewnętrznie, jak i od zewnątrz, z pewnością nie pominie żadnych części serwisu. To będzie przekładało się na wyższą ocenę w kwestii rozbudowy serwisu, a także ilości contentu czy przyjazności serwisu dla użytkowników. Dzięki zatem linkowaniu zewnętrznemu zwiększamy dokładność indeksowania naszej witryny. 

Stan zindeksowania strony w GSC
Stan zindeksowania podstrony w GSC

Łatwe działanie SEO

Biorąc pod uwagę wszystkie plusy wymienione w tym artykule, warto również powiedzieć, że linkowanie strony internetowej jest bardzo łatwym działaniem SEO. Przy wykonywaniu linkowania zewnętrznego nie musimy samodzielnie poświęcać dużej ilości czasu, znać się na pozycjonowaniu czy przeznaczać dużej ilości pieniędzy. 

Przede wszystkim w internecie znajdziemy wiele ofert zarówno prywatnych specjalistów, jak i agencji SEO lub interaktywnych które zajmują się tego typu usługami. Będziemy mogli wykupić je w dowolnej cenie w różnych pakietach, konfiguracjach i opcjach. Mamy również wpływ na to, jak będzie budowane nasze portfolio linków, a więc posiadamy pełną kontrolę nad tym procesem. Nie musimy również posiadać żadnej skomplikowanej wiedzy tak jak w przypadku samodzielnego optymalizowania strony internetowej. Linki możemy zamieszczać samodzielnie w różnych miejscach internetu bez wydawania jakichkolwiek pieniędzy na ten proces. Jest to ważne zwłaszcza na początkowym etapie pozycjonowania lub na małych witrynach, kiedy nie chcemy przeznaczać środków na takie działanie, a chcemy spożytkować je inaczej. 

Podnoszenie wyniku strony w rankingu Google poprzez linkowanie zewnętrzne jest również relatywnie bardzo łatwe. Otrzymujemy tutaj minimum wymagań i wkładu pracy przy maksymalnych korzyściach. Aby znacząco poprawić pozycjonowanie, wystarczy dodać nawet kilkanaście jakościowych linków zwrotnych w sieci. Żaden inny proces nie pozwoli tak szybko i prosto podnieść hierarchii witryny w Google np. dodawanie contentu na stronę. Powinniśmy zatem wykorzystać maksymalnie potencjał liniowania. Jeśli tylko możemy, w pierwszej kolejności powinniśmy skupiać się właśnie na nim, gdy promujemy witrynę wyszukiwarce Google. 

Pozyskiwanie ruchu na stronę

Ważnym plusem o którym również nie powinniśmy zapominać, jest pozyskiwanie dużego ruchu na stronę internetową. Jeśli dodajemy w sieci linki do naszej witryny, będą one nie tylko pozytywnie wpływały na pozycjonowanie strony internetowej, ale także informowały żywe osoby o naszej witrynie i marce. To przełoży się na przechodzenie dużej części osób na naszą stronę internetową, co również pociągnie za sobą pozytywne konsekwencje.

Jeśli będziemy umieszczali linki do naszej strony internetowej w wielu miejscach w internecie, duża liczba osób zainteresuje się tymi linkami. Wpłynie to na zwiększenie ogólnych statystycznych pozycjonowania, a także ruch na stronie oraz aktywność użytkowników odwiedzających nasz serwis. Dobre statystyki strony internetowej będą podnosiły bezpośrednio i pozycję w rankingu wyników wyszukiwania. Dodatkowo osoby które poznają naszą stronę, mogą polecać ją między swoimi znajomymi, co również będzie generowało dodatkowe pozytywne statystyki, a także dodatkowe linki umieszczone w internecie. 

Długofalowe skutki

Jednym z największych plusów linkowania zewnętrznego strony internetowej są długofalowe skutki takiego działania. Umieszczając linki do naszej strony internetowej w internecie, dopiero po pewnym czasie doceniamy ich ważność. Linki takie mogą przez długi okres czasu regularnie generować ruch na naszą stronę internetową, a także zwiększyć popularność naszego miejsca które linkowaliśmy. Dzięki temu nie wykonując już żadnych czynności pozycjonerskich ani nie wydając żadnych pieniędzy na ten cel, będziemy mogli odnosić pasywnie wiele korzyści z tym związanych. Regularne przechodzenie nowych osób na naszą stronę internetową sprawia również że możemy pozyskiwać stałych czytelników lub klientów. Jeśli linkowanie przeprowadzone jest z jakościowych miejsc, możemy liczyć zatem na regularne profity oraz przeprowadzenie jakościowej inwestycji. Będzie ona dostarczała nam zalet i bonusów niezależnie od wykonywania innych działań pozycjonerskich, a także bez względu na zmiany w taktyce pozycjonowania czy intensywność działań pozycjonerskich wykonywanych przy naszej stronie internetowej. 

Multizadaniowość

Poprzez linkowanie zewnętrzne możemy osiągać kilka celów. Przede wszystkim możemy wspierać rozwój i pozycjonowanie naszej strony internetowej. Dodatkowo możemy reklamować naszą markę, zwiększać jej zasięg, a także pozyskiwać nowych klientów. Linkowanie z odpowiednich miejsc z pewnością przyciągnie do naszej marki wielu potencjalnych klientów, którzy będą chcieli kupić produkty z naszej strony internetowej. Dodatkowo linkowanie zewnętrzne pomaga również budować pozytywny wizerunek marki, jeśli nasi odbiorcy będą stykali się z nazwą marki w wielu miejscach w których również przebywają w internecie. Dzięki temu z pewnością uznają ją za sprawdzoną przez wiele osób, a także często polecaną. 

Linkowanie zewnętrzne jest zatem wielozadaniowym procesem łączącym zarówno digital marketing i reklamę, a także działania SEO. Jeśli zatem nie mamy pieniędzy na różnorodne i szerokie działania w internecie, możemy połączyć je właśnie w link building. Dzięki odpowiednio umieszczonemu linkowi w internecie odniesiemy zarówno korzyści pod kątem pozycjonowania, a także korzyści wizerunkowe czy wymierne zyski dla naszej marki. 

Kontrola

Linkowanie zewnętrzne strony internetowej jest również możliwe do kontrolowania. Jest to jedno z niewielu działań SEO które możemy nadzorować i dokładnie mieć nad nim kontrolę. To my decydujemy, kiedy rozpoczniemy prowadzenie innych działań, jak będą one przebiegały, a także jakie linki pojawią się w naszym portfolio. To my również możemy zrezygnować danego linku w narzędziu Google Search Console, aby nie przynosił nam szkód, jeśli będzie dodane z nisko jakościowej platformy.

Kontrola nad linkowaniem zewnętrznym strony internetowej w procesie pozycjonowania jest bardzo dużym plusem, biorąc pod uwagę, że większość działań pozycjonujących po wykonaniu “żyje własnym życiem” i nie mamy na nie wpływu.